Lubelski Kongres Nowej Mobilności

Również w Polsce rynek samochodów elektrycznych prężnie się rozwija. Obecnie w całym kraju jest zarejestrowanych 6300 pojazdów elektrycznych i 785 stacji do ich ładowania. Od stycznia 2021 te pojazdy będą jeździć na zielonych rejestracjach.

Do Lublina zjechali przedstawiciele branży motoryzacyjnej, samorządowcy, operatorzy systemów ładowania. Na placu Teatralnym zaparkowały samochody elektryczne osobowe i dostawcze różnych marek a największa sala Lubelskiego Centrum Konferencyjnego wypełniła się po brzegi.

Zmiany klimatyczne to nie lada wyzwanie dla całego globu. Aby nie dopuścić do wzrostu temperatury o więcej niż 2 stopnie emisja CO2 musi zostać zredukowana o 50% w przeciągu 10 lat.

Plany koncernu Volkswagen są ambitne. Koncern w okresie najbliższych 5 lat chce wypuścić około 70 modeli samochodów elektrycznych i 30 hybrydowych a do 2025 roku w planach jest aby co czwarty produkowany samochód był elektryczny. Karol Obiegły – dyrektor w VW Group Polska zaprezentował cel koncernu jakim jest rozwinięcie produkcji na dużą skalę i obniżenie kosztów.

Volkswagen planuje wygrać w tym wyścigu platformą MEB dla aut zasilanych prądem. Nowe dzieło inżynierów Volkswagena VW ID.3 aktualnie prezentowany na targach we Frankfurcie jest skonstruowany właśnie na tej platformie.

Zeroemisyjne auta elektryczne są nie tylko cichsze, wygodniejsze, tańsze pod względem “tankowania” ale przede wszystkim bardziej przyjazne dla środowiska.

VW ID.3 w wersji z małą baterią, na której można przejechać ok 330 km kosztuje 130 tys. zł.

Sporym zainteresowaniem cieszy się polski prototypowy TRIGGO, nad którym prace zostały rozpoczęte 10 lat temu a rozpoczęcie seryjnej produkcji planowane jest na 2021 rok w fabryce w podwarszawskich Łomiankach. Najbardziej innowacyjnym w TRIGGO jest to, iż potrafi zmienić rozstaw osi co jest dotąd niespotykane. W najszerszej wersji prototyp rozwija prędkość 90 km/h a na jednym ładowaniu potrafi przejechać do 140 km. Prototyp obecnie nie jest na sprzedaż.

Deklaracja miast na rzecz rozwoju elktromobilności została podpisana przez reprezentantów 30 miast takich jak m.in.: Lublin, Warszawa, Kielce, Łódź, Słupsk. Nowe koncepcje mobilności pozwalają zwiększyć dostępność, wydajność i zrównoważony charakter transportu a tematem przewodnim tegorocznego kongresu jest elektromobilność. Gospodarzem i głównym partnerem kongresu jest miasto Lublin a patronatami honorowymi m.in. są: Ministerstwo Energii, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Infrastruktury.

*Artykuł sponsorowany