Minął termin dostawy 10 trolejbusów URSUS zamówionych przez miasto Lublin. Ursus Bus obecnie posiada problemy finansowe ze względu na złą politykę prowadzoną przez były zarząd Ursus S.A. oraz nietrafione inwestycje w Afryce. Na ratunek Ursusowi przyszła amerykańsko- japońska spółka Enerkon Solar i Japan Venture Fund LLC z kwotą 30 mln dolarów. W pierwszej kolejności Ursus Bus ureguluje zaległości płacowe, które wynoszą 3 mln zł. A cały dług Ursusa to ok 70 mln zł. Firma straciła możliwość wykonania autobusów do Katowic, Nowego Sącza, Lublina i Szczecina. Przez kłopoty finansowe Ursus Bus został wykluczony z przetargu na narodowy autobus elektryczny.
W przetargu na trolejbusy dla Lublina brał udział Solaris i Ursus Bus. Przetarg wygrał Ursus ponieważ przedstawił znacznie tańszą ofertę niż producent z wielkopolski. Umowa na dostawę na nowe trolejbusy zawarta była w lecie zeszłego roku a w niej zamieszczone było, iż trolejbusy miały trafić w jednej transzy do 2 września 2019 co nie jest zaskoczeniem, ponieważ każdy kto przystępował do przetargu musiał się liczyć z terminem. Ursus wystosował pismo do ZTMu, w którym oświadcza, że nie jest w stanie dostarczyć autobusów w terminie określonym w kontrakcie i jednocześnie wskazuje na możliwość wykonania kontraktu w późniejszym terminie tj. do 30 kwietnia 2020.
Na późniejszą realizację kontraktu nie zgadza się ZTM. W związku z brakiem dostawy trolejbusów w terminie, zostaną podjęte sankcje prawne takie jak zerwanie kontraktu. W przypadku zerwania kontraktu z winy Ursusa, producent musiałby zapłacić miastu ok 2,2 mln zł kary umownej. Miasto zapewnia, że pomimo problemów z dostawą trolejbusów i rozpisanie nowego przetargu nie będzie się wiązało z utratą unijnej dotacji ponieważ na jej wydanie jest czas do 2022 roku.
Miasto ogłosiło przetarg na elektrobusy już po raz trzeci wymagając, aby pierwsze 5 autobusów trafiło do ZTMu już do połowy czerwca 2021 roku. Reszta autobusów miałaby trafić do Lublina do połowy września 2021 roku. W poprzednich przetargach udział wzięli: lubelski Ursus, wielkopolski Solaris a podczas drugiego przetargu czeska firma SOR z Libchavy.
Zamówione elektrobusy charakteryzowałby się wysokim standardem. Miałyby to być autobusy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, 12 metrowe, z monitoringiem, klimatyzacją, biletomatami, portami USB oraz bramkami liczenia pasażerów. Elektrobusy ładowane by były między kursami dzięki ładowarkom na pętli przy ul. Choiny a w nocy ładowałyby baterie do pełna w zajezdni.