PZL Świdnik będzie modernizowało wojskowe Sokoły. Na początek unowocześnieniu będą poddane 4 maszyny a w planach jest 25. Planowano dużą uroczystość jednak podpisanie kontraktu odbędzie się bez wielkiej fety. W wydarzeniu mają wziąć udział przedstawiciele rządu, wojska oraz Leonardo Helicopters.
PZL W-3 Sokół to polski wielozadaniowy śmigłowiec produkowany w wielu wariantach. Wyprodukowano już około 150 tych maszyn. Występuje w wersjach cywilnych, wojskowych i prototypowych. Używany jest m.in. w takich krajach jak: Polska, Czechy, Birma, Hiszpania, Korea Południowa, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Niemcy, Rosja, Filipiny, Wietnam. Sokoły wykorzystywane są do szerokiego spektrum zadań. Służą m.in. w wojskach lądowych i w marynarce jako śmigłowiec poszukiwawczo – ratowniczy. Najnowocześniejsza wersja bojowa Sokoła to W-3 PL Głuszec.
Śmigłowce będą poddane gruntownej modyfikacji do wersji SAR/FADEC (SAR – wersja poszukiwawczo – ratownicza, FADEC – elektroniczny system sterowania silników). Modernizacja śmigłowca obejmuje unowocześnienie jego instalacji i wyposażenia. PZL Świdnik jest obecnie jedyną firmą w Polsce, która posiada odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzenia takiej modernizacji. Jednym z założeń modernizacji jest dostosowanie Sokołów tak aby spełniały standardy NATO. Póki co nie określono konkretnie gdzie mają trafić śmigłowce lecz najprawdopodobniej trafią do Lotniczych Grup Poszukiwawczo – Ratowniczych.
PZL Świdnik jest całkowicie zintegrowany z siecią produkcyjną i technologiczną grupy Leonardo i ma aktualnie dwa strategiczne cele, mianowicie modernizować Sokoła i dostać się do wojska grupą śmigłowców AW. W kwietniu tego roku podpisano kontrakt na dostarczenie przez Świdnik 4 śmigłowców AW 101 polskiej marynarce.
Sokoły to jedne z najliczniejszych śmigłowców w Wojsku Polskim. Aktualnie wojsko dysponuje 70 takimi maszynami. Unowocześnienie Sokołów ma obejmować szereg zmian takich jak: wyposażenie w nowe łopaty wirnika głównego (przy którym pracowali polscy konstruktorzy), cyfrową awionikę, mapy cyfrowe, system TAWS, cyfrowy autopilot, nowy system łączności a także system HUMS. Sokoły otrzymają ruchome działko oraz pociski przeciwpancerne. Zwiększeniu ulegnie moc udźwigowa o 200 kg co pozwoli na zabranie większej ilości uzbrojenia i sprzętu. Unowocześnione Sokoły mają współdziałać ze szturmowymi śmigłowcami MI-24. Świdnik jest w stanie zmodernizować 4-5 śmigłowców rocznie a kontrakt opiewa na 25 maszyn zapewniając pracę na kilka lat.